Je bedrijf zichtbaar maken met borden

Ongeacht de aard of omvang van je bedrijf, het is van cruciaal belang ervoor te zorgen dat je merk goed wordt gepositioneerd en dat je bedrijf voldoende zichtbaarheid heeft. Naast al je andere marketing- en promotie-inspanningen, is het hebben van de juiste borden van cruciaal belang. Adverteren via borden is een goedkope optie. Er komt veel meer kijken bij het maken van binnen- en buitenborden dan op het eerste gezicht lijkt. De meeste mensen zijn zich er niet van bewust dat er voor en tijdens het ontwerpproces talloze vragen en elementen zijn waarmee rekening moet worden gehouden. Grafisch ontwerpers gebruiken de volgende ontwerpconcepten om aantrekkelijke, opvallende borden te creëren die begrijpelijk en aantrekkelijk is voor het oog en de meeste impact heeft. In dit artikel worden enkele tips doorgenomen voor het zichtbaar maken van je bedrijf met borden.

Zorg voor zichtbaarheid en leesbaarheid – minder is meer

Je bord is in één oogopslag beter op te merken en te lezen als je bericht beknopt wordt gehouden. Omdat borden er in alle soorten en maten zijn, moet je ervoor zorgen dat je er een kiest die geschikt is voor de afstand waarop je bord of tentoonstelling zichtbaar zal zijn. Overweeg waar het zal worden geplaatst, bijvoorbeeld bij eventuele wegversperringen. Het meest kritische aspect van je borden is de zichtbaarheid. Voorkom onnodige rommel in je borden. Effectieve borden brengen een boodschap duidelijk over. Je doelgroep moet je boodschap in zo min mogelijk woorden ontvangen. Als er te veel woorden of regels tekst op je bord staan, is het moeilijk om op afstand te lezen. Het gebied van een ontwerp dat niet door tekst of afbeeldingen wordt bedekt, wordt “witruimte” genoemd (witruimte kan kleur zijn). De witruimte rond tekst en afbeeldingen is net zo cruciaal als andere ontwerpelementen. De verleiding is groot om zoveel mogelijk kopieën in de toegewezen ruimte te “proppen”. Wanneer tekst echter ingepakt is, wordt het een grotere uitdaging om te lezen. Voor de beste leesbaarheid moet dertig tot veertig procent van het oppervlak van het bord leeg blijven.

Lettertypen, stijl en maat

Als het gaat om borden, optimale leesbaarheid, schoon, scherp en gemakkelijk leesbaar type, moeten stijlen worden gebruikt. Deze zijn essentieel om je bedrijf zichtbaar te maken. De meeste professionele lettertypen zijn er in verschillende gewichten, van normaal tot vet, zwart, uitgebreid, enzovoort. Gebruik deze in je voordeel door bepaalde delen van je bericht prioriteit of voorkeur te geven. Er is een veelvoorkomend misverstand dat, omdat ALLE HOOFDLETTERS “groter” zijn dan kleine letters, ze op afstand gemakkelijker te lezen moeten zijn. Visuele tests tonen aan dat teksten in hoofdletters en kleine letters van een afstand beter leesbaar zijn dan pure hoofdletters. Omdat kijkers misschien maar een paar seconden hebben om je bericht in zich op te nemen, moet je niet te veel hoofdletters op je bord gebruiken.

Locatie van je borden

Naast deze overwegingen moet je de beste plaatsing selecteren om het doel van het zichtbaar maken van je bedrijf te bereiken. Omdat de markt vol zit met andere bedrijven die vechten om de aandacht van dezelfde klanten die je bedient, is de locatie van de borden van cruciaal belang.