Waarom een logo belangrijk is
U maakt slechts één keer een eerste indruk bij uw klanten en u weet hoe belangrijk die is! Het logo is vaak een van de eerste dingen die potentiële klanten van uw bedrijf zien. Daarom is een professioneel logo van belang. Het geeft uw bedrijf een gezicht.
Waaraan voldoet een goed logo?
Het maken van een passend logo is nog niet zo makkelijk. Het is voor ons als webdesigners zaak om uw logo te laten voldoen aan tenminste de volgende criteria. Een logo laten maken is dus een must. Het logo is: Tijdloos: een goed logo laat u slechts één keer ontwerpen en gaat decennia lang mee. Denk aan Apple of Coca-Cola. Ook voor de herkenbaarheid van uw bedrijf is een logo dat langer meegaat voordelig. Mensen hebben dan al een band met het logo en uw bedrijf opgebouwd. Laat u na een tijdje een nieuw logo ontwerpen dan gaat die band mogelijk verloren.
Origineel: Een goed logo staat op zichzelf en is authentiek. Denk aan het logo van Pringles of Dove. Green Creatives maken veel van dit soort logo’s.
Simpel: Eenvoud maakt het makkelijk om het logo te onthouden. Denk aan Unilever of Shell.
Geschikt: de uitstraling van uw logo speelt een belangrijke rol bij de geschiktheid van het logo. Een logo voor een schilder kan bijvoorbeeld erg kleurrijk en speels zijn, terwijl het logo van een notaris over het algemeen strak en zakelijk is. Vergelijk het logo van Clini Clowns met het logo van een officiële instantie zoals de Belastingdienst.
Veelzijdig: Stelt u zich voor dat u een logo heeft laten ontwerpen in prachtige kleuren. Zodra uw logo in zwart-wit wordt afgedrukt verliest het logo aan kracht. Dit mag nooit gebeuren. Ongeacht de grootte, kleur of plaats (bijvoorbeeld op een auto of op drukwerk) moet het logo telkens hetzelfde effect overbrengen en mag het niet aan kwaliteit verliezen. Denk aan het logo van Nike of de panda van het Wereld Natuur Fonds.