3 tips voor het maken van een goede flyer

Tegenwoordig besluiten veel bedrijven enorm veel geld te stoppen in hun online marketing. Dit is niet zo gek, aangezien veel mensen vaak online actief zijn. Echter werken de traditionele vormen van marketing voor sommige bedrijven ook nog prima. Een vorm van de traditionele marketing is het verspreiden van informatie via een flyer. Echter krijgen de consumenten duizenden beelden per dag en flyers worden door veel mensen snel weggegooid. Het is dus belangrijk dat jouw flyer dat jouw flyer wel de aandacht van de consument trekt. Dit is moeilijker als veel mensen denken en daarom heb ik in dit artikel drie tips op een rijtje gezet hoe je het maken van een flyer kan verbeteren.

Weet je doel

Om te beginnen is het belangrijk dat je weet waarvoor je flyer moet dienen. Wil je veel informatie geven aan een bepaalde doelgroep? Of wil je de mensen juist aansporen om tot een bepaalde actie? Je doel bepaalt hoe je de flyer gaat inrichten en wat voor informatie je op de flyer gaat verwerken.

Doelgroep

Hiernaast is het belangrijk dat je je enorm goed verdiept in je doelgroep. Maak je een flyer voor bejaarden of voor kinderen? Voor elke doelgroep moet je een andere stijl van flyer aanhouden. Dit maakt het maken van een flyer zeker niet makkelijker, maar is zeker wel nodig.

Inhoud

Ten slotte is de inhoud van de flyer enorm belangrijk. Lange teksten jagen mensen snel weg, dus zorg ervoor dat de tekst op de flyer kort maar krachtig is. Verder is het ook enorm belangrijk om aantrekkelijke foto’s in de flyer te verwerken. Dit trekt mensen sneller aan omdat afbeeldingen vaak meer zeggen als woorden. Je kan er zelf voor kiezen om je flyer bijvoorbeeld te veranderen van a5 flyer naar a4 formaat om meer ruimte te hebben

Het maken van een flyer is dus een enorme klus. Wil je jouw flyers laten afdrukken? Dat kan eenvoudig bij Drukwerk Max!