3 copywriting tips die jouw blogs beter maken

Een blog op je website is een goede manier om je bezoekers te informeren maar ook zeker om je website vindbaar te maken in zoekmachines. Met de drie copywriting tips op deze pagina worden jouw blogs beter.

1. Bepaal je doelstellingen

Wat wil je bereiken met de blog? Bestaande klanten informatie geven over het gebruik van jouw producten of diensten? Meer verkopen via een webshop of vooral veel nieuwe bezoekers naar de pagina lokken? Schrijf vanuit een doel, niet alleen omdat je het zelf een leuk onderwerp vindt. Er kunnen meerdere doelstellingen zijn, zorg wel dat je met ieder blog artikel een duidelijk hoofddoel voor ogen hebt.

2. Kies je doelgroep

Een dame van 88 jaar zal niet dezelfde interesses hebben als een jongeman van 18 jaar. Ook de wijze van aanspreken kan verschillen. Een handige manier om de juiste ‘tone of voice’ te bepalen is een fictief personage te bedenken voor wie je de blogs schrijft. Bijvoorbeeld een man genaamd Freek met HBO opleiding tussen 25-35 jaar oud die graag op vakantie gaat in eigen land. Dit geeft je focus en zorgt voor consistentie.

3. Breid je publiek uit

Een rijk gevulde blog zonder bezoekers heeft weinig zin, je zult de blog artikelen wel actief moeten promoten. Via social media bijvoorbeeld of een hyperlink vanuit andere websites die bij het onderwerp passen. Bied jezelf ook aan om gastblogs te (laten) schrijven op andere websites met een link naar je eigen site.

Als vierde tip willen we je meegeven dat copywriting een vak is. Dat je goed bent in grammatica en zinsbouw betekent niet automatisch dat je ook goede teksten kunt schrijven voor het internet. DoubleSmart is een online marketing bureau dat verder kijkt dan de tekst en content gebruikt om doelstellingen te bereiken. Denk aan meer bezoekers, hogere verkoopcijfers of autoriteit opbouwen. Neem contact op voor meer informatie om een succesvolle blog op te zetten.